Handing Me the Ease to the Kingdom

You know that old saying about how sometimes you can’t see the forest for the trees?  I’ve had a parental version of that in the last 24 hours.  I suppose I tend to be incredibly detail-oriented.  I’m not sure if that’s because my entire family has ADHD and I’m the lone non-er (I would never say “normal”) meaning I kinda always have to be on top of shit or if that just comes naturally.  I guess what I’m trying to say is that often I’m so worried about everything and trying to plan 16 steps ahead with predictions for various outcomes which may or may not snowball into drama, tantrums, or other varieties of bad behavior or trauma that sometimes I tend not to be the most present person.  Is there such a thing as ADCP: Attention Deficit due to Contingency Planning?

Twice in the last 24 hours I was slapped upside my own head by the realization that “Damn!  This is truly getting easier!  Those people were not, in fact, full of shit when they told me that.”  For instance, I took the kids to Chuck E. Cheese and actually had an ok time.  This is a Camp Oui Oui/Mom week, so I figured I’d run them out there to burn some energy.  I was certain it would be disastrous, as many local camp groups go there for field trips.  Nope.  We had the whole place to ourselves.  And now that they have the whole front gate/hand stamp procedure, I can actually let Stella just go play.  Felix, too, although he usually likes to stay close to me.  But it was easy.  I didn’t get overwhelmed or stressed one single time.  Granted, I still want nothing to do with that place on a weekend afternoon while 16 different children are having their birthday parties simultaneously, but random Thursdays are not bad.  I just kicked back in an only-slightly-greasy booth.  I never in a million years  would have been able to do that – or even tried unless another adult was present – a year or two ago.

I mean look: they’re not acting like assholes…

…unlike this piece of work in the parking garage. It’s ok. I pointed out their bad behavior for them.

This morning as I got up for work, I realized that more often than not now I wake myself up about 5 minutes before my alarm.  My kids actually sleep “in” now.  In their own beds.  Almost every night.  I really don’t think I believed that that would happen. Like ever.

I know I’m still in the trenches.  But sometimes the mortars aren’t exploding so close.

Now I’ve done it.  My children will probably serve me an extra-large serving of jackassery tonight.  But that’s ok.  Tomorrow will probably be easier.

Advertisements

About larva225

Working mom. Is there any other kind? Geologist. Nerd.
This entry was posted in life, Parenting and tagged , , . Bookmark the permalink.

5 Responses to Handing Me the Ease to the Kingdom

  1. joey says:

    Yes, girl, yes!
    It’s always changing! The manual labor, the sheer exhaustion, they do die down. Replaced by complicated, emotional and psychological issues which your analytic brain can better handle. LOL I remember when Moo had been in school for a few months, this weird feeling, wonderful and invigorating, but weird feeling, that the light in my tunnel had appeared. Sorta like OMG That’s it! They’re all going to get bigger and bigger and she is the last one and that part is done. LOL
    Anyway, YAY!

  2. Anxious Mom says:

    Nice! I hope you didn’t jinx yourself with the jackassery 😀 It is nice seeing them grow up and becoming more self-sufficient. We aren’t past the “I wanna sleep with you” phase yet with *either* kid, but it has to be coming to an end with LM soon.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.